Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje
Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje
Dokumentai priimami tik iš anksto internetu užsiregistravus priėmimui.
SVARBU! Informuojame, kad nuo šiol registruojantis konsulinėms paslaugoms ambasadoje, savo rezervaciją būtina papildomai patvirtinti. Jei šis veiksmas, t.y. rezervacijos patvirtinimas, el. laišku gautoje nuorodoje nebus atliktas per 15 minučių, jūsų vizito rezervacija bus automatiškai atšaukiama. Patvirtinus savo vizito rezervaciją, prašome sulaukti laiško iš konsulinės įstaigos, kad Jūsų registracija yra patvirtinta ir tik tuomet vykti į konsulinę įstaigą. Jei pasikeitė Jūsų planai, nepamirškite atšaukti vizito nuorodoje, kurią rasite laiške apie registracijos patvirtinimą. Daugiau informacijos rasite čia.
Registruodamiesi priėmimo datą ir laiką pasirinksite patys.
Prašymus įtraukti santuoką/ištuoką į apskaitą, pakeisti pavardę ir išduoti pasą arba asmens tapatybės kortelę nauja pavarde galima pateikti to paties vizito metu.
Prašymų pildyti iš anksto nereikia. Jie bus užpildyti priėmimo ambasadoje metu.
Paso arba asmens tapatybės kortelės keitimas/išdavimas, keičiant pavardę po santuokos/ištuokos, užtrunka apie tris mėnesius nuo prašymo pateikimo dienos.
Keičiamo paso arba asmens tapatybės kortelės ambasadoje palikti nereikia.
Reikalingi dokumentai, kai santuoka/ištuoka įregistruota Lietuvoje:
- pasas arba asmens tapatybės kortelė;
- jei nebuvo deklaruotas išvykimas iš Lietuvos Respublikos - užpildoma išvykimo iš Lietuvos Respublikos deklaracija (pildoma ambasadoje);
- nufotografuosime ambasadoje. Tai papildomai nekainuoja;
- konsulinis mokestis už paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimą. Už konsulines paslaugas ambasadoje atsiskaityti galima tik banko kortele (išskyrus American Express);
Jeigu išduotą pasą ar asmens tapatybės kortelę pageidaujate gauti paštu:
- jei kreipiamasi dėl paso išdavimo, vokas su užklijuotu registruoto laiško (REK) lipduku bei apmokėtas iki 100 g. (vienas vokas vienam dokumentui);
- jei kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės, 2 vokai su užklijuotais registruoto laiško lipdukais (REK), apmokėti iki 50 g.
Čia rasite instrukciją kaip išsispausdinti REK lipduką iš Postnord puslapio.
Jei santuoka dar nėra įtraukta į apskaitą Lietuvoje taip pat reikalingi šie dokumentai:
- prašymas įtraukti į apskaitą užsienio valstybėje sudarytą santuoką (prašymas išduodamas ir pildomas ambasadoje);
- kai santuoka įregistruota Švedijos Karalystėje: Švedijos mokesčių inspekcijos išduotas išrašas iš gyventojų registro (Personbevis, kurio Ändamål būtų Äktenskap), kuriame nurodomi pilni sutuoktinių duomenys (vardas, pavardė, gimimo data, vieta, valstybė, pilietybė, adresas), patvirtintas antspaudu ir išdavusio pareigūno parašu, su prie išrašo pridėta ES daugiakalbe standartine dokumento forma* (Bilaga IV / IV Priedas). Jeigu Švedijos mokesčių inspekcijos išduotas išrašas iš gyventojų registro pateikiamas be ES daugiakalbės standartinės formos, jis privalo būti išverstas į lietuvių kalbą (autorizuotų vertėjų kontaktus rasite čia). Jei vertimas atliekamas ne pas autorizuotą vertėją, vertimo tikrumas turi būti patvirtintas notaro;
- Vigselbevis, kuris išduodamas santuokos sudarymo metu. Prie šio dokumento turi būti pridedamas vertimas į lietuvių kalbą;
- abiejų sutuoktinių asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai (pasai arba asmens tapatybės kortelės);
- konsulinis mokestis už santuokos įtraukimo į apskaitą dokumentų priėmimą ir perdavimą. Už konsulines paslaugas ambasadoje atsiskaityti galima tik banko kortele (išskyrus American Express).
Jei ištuoka dar nėra įtraukta į apskaitą Lietuvoje taip pat reikalingi šie dokumentai:
- prašymas įtraukti į apskaitą užsienio valstybėje nutrauktą santuoką (prašymas išduodamas ir pildomas ambasadoje);
- kai santuoka nutraukta Švedijos Karalystėje, Švedijos teismo sprendimas dėl santuokos nutraukimo su vertimu į lietuvių kalbą. (autorizuotų vertėjų kontaktus rasite čia);
- pareiškėjo pasas arba asmens tapatybės kortelė;
- konsulinis mokestis už ištuokos įtraukimo į apskaitą dokumentų priėmimą ir perdavimą pareikalavimą. Už konsulines paslaugas ambasadoje atsiskaityti galima tik banko kortele (išskyrus American Express).
* Nuo 2019 m. vasario 16 d. pradėtas taikyti Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. liepos 6 d. reglamentas (ES) Nr. 2016/1191, kuriuo skatinamas laisvas piliečių judėjimas supaprastinant tam tikrų viešųjų dokumentų pateikimo Europos Sąjungoje reikalavimus ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012.
Remiantis šiuo reglamentu Europos Sąjungoje tam tikriems viešiesiems dokumentams (pvz., gimimo, santuokos, santuokos nutraukimo įrašams) ir jų patvirtintoms kopijoms netaikomas reikalavimas tvirtinti juos pažyma Apostille žyma ar legalizuoti.
Reglamentu yra nustatomos ir daugiakalbės standartinės dokumentų formos, kurios bus skirtos naudoti kaip pagalbinė medžiaga vertimui tų viešųjų dokumentų, prie kurių jos pridedamos.
Daugiau informacijos apie reglamentą ir daugiakalbes standartines formas galima rasti Europos e-teisingumo portale.
Informaciją apie ES daugiakalbę formą galite rasti Švedijos mokesčių inspekcijos „Skatteverket“ interneto svetainėje.